GRAMMATICAL ERROR EVERYWHERE


Sunday, November 3, 2013

Bila lagi?

Aku suruh orang move on sedangkan aku masih tak move on dari menunggu orang yang tak move. Baca elok elok. Jangan pening. Degil tuh semestinya. Hati kata tunggu. Tunggu lah. Siapa kata ikut hati mati? Lagi mati bila kau confused. Hati kata lain otak kata lain. Nampak sangat rapuh. Aku cuma mahu apa yang aku mahu. Memang tak semua yang kita mahu, kita akan dapat. Jadi, usaha lah dulu. Sampai masa kau nampak ia sia-sia, tak kan nak jadi bodoh lagi. Dah terang depan mata apa jawapannya. Angkat kaki dan blah. Aku nak tunggu rabak teruk, nanti aku sedar. Nak move on ni, bagi aku depends on orang tuh. Kalau kau rapuh, kau kena cari jalan macam mana tak rapuh. Kau kena tahu apa kelemahan kau. Tengok dan simpan gambar, message dan lain lain tuh dah boleh kau berhenti buat. Orang dah tak nak even dia sayang sekali pun, dah dia tak nak. Nak buat mende lagi? Mind set kau kena betul. Jangan goyah. Paling penting jauhkan diri dari meroyan. Kalau kau meroyan memang susah lah kau. Kau anggap lah dia dah ludah. Hidup ni kena ada warna warni. Tak kan kau nak satu warna jek. Ye dak? So, apa tunggu lagi. Masa depan kau, tak kan tak penting? Jangan nak bebankan diri dengan kisah lalu. Lagi lagi boleh jadi kudis dalam diri. Jauh kan. Hargai lah siapa yang ada depan mata. Jangan sampai yang depan mata pon tinggalkan kau, baru kau tahu jatuh terduduk macam mana. Bumi ni berat. Berat lagi rasa yang kau kena pikul nanti. Pandang depan. Lama lama kau akan get to use yang kau no longer dengan orang yang kau sayang sebab kau dah ada orang yang sayang kan kau. Percaya lah.

No comments:

Post a Comment